Tuesday, June 9, 2009

Ljudet av tänkande stenar / The sound of thinking stones...



Idag fortsätter vår workshop och jag arbetar vidare med min del av en portabel trädgård... Igår valde jag en av återvinningsväskorna som ska bli mitt konstverk. Då vi var nere vid stranden letade jag och hittade några stenar som verkligen såg ut att kunna tänka. Se den på bilden nedan! Den stenen har tänkt så den fått rynkor. Nu ska jag hjälpa den att komma till tals genom att koppla upp den med en förstärkare och två stycken piezos. Mycket kring det tekniska är nytt för mig - men jag lär mig efterhand. Idag har jag lött ihop förstärkarens kretskorts alla delar och monterat med piezos för att äntligen prova...

Today is the second day of our work shop and I am continuing with my part of a portable garden... Yesterday I choose one of the recycling bags to "frame" or continue my art work. Being at the beach I searched and found some small stones that really looked like the might be thinking. See image below! That stone has even got wrinkles from all the thought. Now I will try and help it to share it´s thougt/or be able to express something by wiring it up/connecting it to an amplifier and two piezos. Most of all this techical bits are new to me - but I learn as I go. Today I have soldered all the components for the amplifier and finally connected the piezos to try it...

/Åsa Maria Hedberg.






No comments:

Post a Comment